Cestovní deníček: Pět holek autem do Nizozemska

Teda řeknu Vám, udělat si výlet v pěti holkách v jednom autě, to chce hodně odvahy. Myslím, že žádný chlap by s námi takový výlet nezvládnul (a navíc by teda musel sedět v kufru). Ale když si odmyslím všechny ty malé neshody, tak to byla sranda a máme spoustu zážitků, na které jen tak nezapomenu! Ale cestovat autem v pěti lidech už zase dlouho nemusím teda :D

První den jsme vlastně strávily jenom na cestách, protože nejdřív se lehce zpozdil odjezd (někdo musel totiž osmažit řízky, bez nich by to nebyl správný road trip, viď Kájo :D) a další komplikace nastaly při cestě - hned po pár metrech nám auto hlásí přetížené pneumatiky (a to jsme všechny štíhlé jak proutky, haha) a potom někdo (čti Lenka) nechal na střeše auta peněženku a zjistil to až ve chvíli, kdy jsme se rozjely na dálnici. No nic, tolik jen úvod, pro lepší představivost atmosféry našeho výletu :D

Celou náročnou cestu nám ale vynahradilo ubytování, které bylo naprosto pohádkové. Velká kuchyň s ostrůvkem obklopeným barovými židličky, která byla spojená s obývákem, odkud se rovnou dalo vyjít na malou zahrádku s příjemným dřevěným posezením a výhledem na molo, které bylo postavené u řeky, kdyby náhodou chtěl někdo jet do práce na lodičce. A věřím tomu, že se to tam fakt děje, protože celá čtvrť na mě působila jak ze světa Harryho Pottera a divím se, že tam všude nepoletovaly sovy. Tenhle dům se nacházel asi 25 minut autem od Amsterdamu a já byla tak ráda, že jsme se nakonec rozhodly pro auto a neobjednaly si jeden z těch předražených hotelů v centru. Navíc jsme si tu dělaly i snídaně, což bylo vždycky fajn nastartování rána a tímto ještě jednou děkuju Léně, že pro nás každé ráno tak hezky navařila :)
První výletovou destinaci jsme si vybraly Zaanse Schans, což je taková menší vesnička kousek od Amsterdamu plná větrných mlýnů a předražených obchůdků se suvenýry, klasické lákadlo na turisty, kterých tam je spousta a fotí se tam takřka jeden přes druhého (a teď si představte pět holek, co chce mít každá fotku podle sebe, na mole stojí další turisti čekající na fotku - někteří si dokonce z nudy začnou fotit Vás a do toho všeho ještě fouká vítr a začíná pršet). Nejvíc nás nakonec potěšil obchůdek se sýry, kde byla i poměrně velká ochutnávka, takže jsme jako správné Češky nezahálely a hezky všechno ochutnaly :D

Potom jsme pokračovaly do přístavního města Volendam, kde jsme si daly oběd, prošly se po pláži a po nábřeží to vzaly zpátky k parkovišti v centru města. Tohle město opravdu doporučuji pro jeho atmosféru a taky pro možnost posezení u moře (pokud chytnete lepší počasí než my).
No a den jsme nakonec zakončily rychlou procházkou centra Amsterdamu a posilněním v podobě kávy v moc příjemné kavárně Blushing, kde s holkama skoro nebyla řeč, když uviděly, jak krásní kluci tam obsluhují. Takže doporučuji spíše v případě dámského výletu, klukům by se tam asi tolik nelíbilo. Cestou zpátky jsme se podívaly i do některých coffeeshopů, protože jinak by se vůbec nedalo říct, že jsme navštívily Amsterdam a shodly jsme se na tom, že nejvíc se nám líbilo venkovní posezení u Coffeeshopu The Store.

Další den jsme měly v plánu navštívit farmářské trhy se sýry v Alkmaaru, dalšího menšího městečka kousek od Amsterdamu (teda, ono je to tam všechno celkem kousek). Tyhle sýrové trhy se konají jenom v pátek a je to celkem slavnostní událost provázená různými vystoupeními. Dokonce tam platí pána, který pořád dokola jezdí kanálem na lodičce a předvádí, jak se dřív vozili sýry - mě by teda po celém dnu bolely asi ruce. Nakoupily jsme i nějaké sýry domů a já už teď lituji, že jich nemám víc, protože zásoby už mi dochází.

Dalším malým městečkem na našem seznamu byl Haarlem, který jsme si vybraly hlavně kvůli roztomilým zahradkám ve vnitroblocích (tzv. hofje). Nejdřív jsme žádnou nemohly pořádně najít (ani podle mapy), ale nakonec jsme prostě někomu zaťukaly na okno a do jedné se dostaly - kdo se nezeptá, nikam se nedostane. Tady v tom městě moc doporučuji útulnou kavárničku Mica coffee bar, která je samozřejmě instafriendly.

Další část výletu měla být ta nejvíc fotogenická, kdyby... (kdo nemá rád upištěně holčičí příběhy, může přeskočit, ale dost se ochudíte)

Zkuste si tak tipnout, jaký den se snad všichni farmáři v Holandsku rozhodli posekat tulipány. Jasně - v ten, kdy jsme se my rozhodly, že se v těch polích budeme fotit, což byl vlastně takový utajovaný cíl výletu, protože už tak měsíc dopředu jsme si posílaly různé fotky, které jsme chtěly napodobovat (čti sprostě okopírovat) a to jsme ještě ani netušily, že venku nebude slunečných 20 stupňů, ale ufoukaných 8. Jo, i přes tohle počasí jsme oblékly ty nejlepší (letní) outfity a vyrazily do Keukenhofu. Vstup 18 euro už nás ani nepřekvapil, protože Nizozemsko je prostě šíleně drahé. Co nás ale překvapilo, když jsme nikde v celém areálu nenarazily na ty krásné pole, kde se všechny ty blogerky fotí. Až jsme je konečně uviděly. Posekané do posledního tulipánu.

Dokážete si asi představit to rozladění po cestě zpátky, kdy nikdo moc nemluvil, jen Lenka se dál věnovala svému čtení Gerty (jako ostatně celý zájezd, díky za společnost Leni :D) a ve vzduchu vázla zklamaná atmosféra. Už přijíždíme skoro do naší čtvrti, když se po straně objeví něco žlutého a něco bílého. Neposekané tulipány! Soukromý pozemek a v dáli pán na traktoru. Hned, jak jsme se vzpamatovaly, obrátila jsem auto, vrátila se k tomu poli a na blikačkách tam auto nechala stát u silnice. Teď si představte pět holek, jak v dešti vybíhají z auta, utvoří skupinky na focení a naprosto automaticky hážou jednu pózu za druhou a pravidelně se střídají ve focení - až budete někdy potřebovat narychlo nafotit kampaň, klidně se ozvěte. Nálada cestou v autě zpátky byla výrazně lepší, dokonce i Lenka odložila knihu.

Poslední den už jsme si vyhradily celý jenom pro Amsterdam. Jelikož dostat se v Amsterdamu do muzea (Anny Frankove nebo Van Gogha) vyžaduje nákup lístků dopředu, protože sehnat je na místě je téměř nemožné, tak jsme muzea vynechaly a místo toho strávily celý den procházkami po širokém centru a taky ochutnávkou nizozemských piv (chvíli nám trvalo, než jsme přišly na to, proč je na nich označení pilsner). Amsterdam je kouzelný, ale taky je to takové jedno velké bludiště skládající se z kanálů, úzkých uliček a coffesshopů. A cyklistů, kteří jsou všude. Zajímala by mě denní statistika dopravních nehod - chodec vs cyklista, protože my jsme málem několikrát v nějaké takové skončily.

Na závěr chci jen říct, že jestli se do Nizozemska chystáte, určitě zvolte auto, protože samotný Amsterdam je tak maximálně na den a veřejná doprava je v Nizozemsku opravdu hodně drahá.

Byli jste taky někdy v Nizozemsku? Co Vás nejvíc zaujalo?:)