Cestovní deníček: Morava (Valtice a Lednice)

Zase je pátek a mám toho dost, tak beru kramle, ze zády Černý most a jestli mi to D1 dovolí, než minu Jihlavu, hodím Prahu za hlavu...

Lepší úvod k vyprávění o mém pobytu na Moravě jsem snad ani zvolit nemohla, protože tohle opravdu sedí do puntíku. Tenhle výlet jsme měli zamluvený už dlouho dopředu a já se opravdu nemohla dočkat. Ne, že bych byla nějaký velký vyznavač pití vína (hlavně proto, že mě po něm až do téhle návštěvy vždycky hrozně bolela hlava), ale poslední dobou si hodně užívám poznávání nových míst, procházky venku v přírodě a vychutnávání si té letní pohodičky. Když mě rodiče jako malou tahali někde po pamatkách, nebyla jsem z toho zrovna dvakrát uchvácená a těšila jsem se tak akorát na návštěvu mekáče nebo třeba aquaparku. Teď toho občas lituji, když si prohlížím fotky a uvědomuji si, kolik jsem toho vlastně za svoje dětství nacestovala. Ale co, litovat něčeho, co se stalo v minulosti stejně nemá moc smysl a navíc takový byl asi každý z nás, když jsme byli malí.

Po zhruba třech hodinách přijíždíme konečně do Valtic. Hurá. Nepatřím sice mezi ty lidi, kteří by nesnášeli cestování autem, spíš naopak, jenže teď v létě (ještě když je klimoška úplně na minimum, aby neměl Milda rýmičku) to prostě není úplně ono a radši jsem venku na čerstvém vzduchu. Naše ubytování je přímo u Zámku Valtice (dokonce na něj máme výhled z pokoje!) a tahle stavba mě zaujme už na první pohled. Mám moc ráda tyhle monumentální budovy se zajímavou a udržovanou zahradou, v jejímž středu se nachází fontána. Po krátkém odpočinku se vydáváme projít si zahradu u zámku a zbytek města - hlavně teda náměstí, kde je opravdu krásně čisto, nikde žádné nedopalky  nebo obaly od sušenek. Sedáme na si na zahrádku, kde panuje pohodová atmosféra, nikdo nikam nespěchá a nenervuje se jako v Praze (až na mě a na Mildu, protože sedíme na přímým sluníčku!) a já si dávám svůj oblíbený Aperol. No větší idylku si nedokážu představit (ještě možná nutno podotknout, že by mě předtím Milda nemusel naštvat tím, že mě fotí zrovna, když mám za zády skupinku Rusáků, on se to prostě nikdy nenaučí - ale to je taková naše cestovatelská tradice, pohádat se první den a pak už je to zase všechno sluníčkový).

Jojo, to je ta fotka, kde jsem měla být já a zámek

Po procházce městem se vracíme na pokoj, abysme se tepleji oblékli, protože večer se (nečekaně) chystáme na exkurzi do vinného sklípka (převlíkají se ale jen ti, co opravdu něco teplejšího mají - takže všichni kromě mě, výborně Aneto). Naštěstí mi je poslední dobou pořád teplo a tak zvládám návštěvu sklípka bez husí kůže a drkotajících zubů (a s přibývajími flaškami vína je to ještě lepší). Sklípek se mi sice líbil, ale víc mě zaujaly obložené talíře (když jsme snědli ty, vrhli jsme se rovnou na celé prkno) a v neposlední řadě taky to víno (utvrdila jsem se v tom, že suché ani polosuché prostě není nic pro mě, já jsem na to sladký).

Ani moc nevím, v kolik jsme přišli na pokoj, ale ráno jsem se překvapivě cítila plná sil a ani mě nebolela hlava (Milda měl pravdu, stačí pít voda). Překvapivě ale nemám hlad (to budou ty sýry a salámy). Jelikož jsem ale milovník hotelových snídaní, tak si ji samozřejmě nenechám ujít (když už toho moc nesním, musím udělat aspoň fotku). Po snídani vyrážíme do Lednice (Lednic?) podívat se na proslulý Lednicko-valtický areál. Z toho jsem nadšená stejně jako z Valtického zámku. Procházíme si celý park (což byla asi 9km procházka) a uprostřed si zaplatíme vstup nahoru na Minaret. Není moc příjemný zjistit, že máte vlastně strach z výšek (až potom, co vylezete úplně nahoru, kde je jen chatrný zábradlí), ještě když nemáte ani žádnou fyzičku a 302 schodů není tak málo, jak se zdá. Na Minaretu se mi teda vůbec nelíbilo, ale to byla spíš moje chyba, měla jsem ho obdivovat ze zdola. Když vycházíme ven z areálu, zapadáme do první restaurace, kterou vidíme, chvíli si posedíme a popovídáme a vydáváme se zase zpátky do Valtic, kde nás čeká další návštěva vinného sklípka.

O tom, co jsme dělali v neděli a taky o mé nové velké závislosti jménem Turistický deník, si budete moct přečíst v dalším článku :)

A kam se teď chystáte vy?

"Teď si tady sedni, já si sednu na Tebe a budeš se usmívat, je ti to jasný?:D"