Na kolik mě vyšlo letní cestování?

Letos jsem toho měla na léto naplánovaného opravdu dost a ani jsem radši nechtěla vědět, na kolik mě to celkem vyjde. Jelikož mám ale ráda pořádek v penězích, stejně jsem si to tak nějak zhruba zapisovala, abych aspoň přibližně věděla. Na Instagram mi přišlo celkem dost dotazů, kolik to stojí tam a tamhle a na kolik mě třeba celý pobyt vyšel, k tomu navíc anketa ohledně tohohle článků dopadla 85%:15% pro sepsání, takže tady to máte! Všechno to budu uvádět jako cenu pro jednoho, takže pokud se chystáte ve dvou, násobte dvěma :)

Myslím si, že se snažím moc neutrácet a cestovat spíš lowcostově, i když to samozřejmě nejsem nějaký extrém, že bych třeba čekala u počítače na chyby leteckých společností, nebo spala u cizích lidí zadarmo na gauči. Všechno má své hranice, ale i tak se snažím zbytečně neutrácet a platit navíc jen to, z čeho vím, že budu mít opravdu zážitek. Zajímal by mě Váš názor na cenu mého cestování - jestli Vám to přijde hodně nebo naopak málo (mým rodičům to třeba přijde hodně, tak doufám, že tenhle článek nebudou číst :D), takže budu ráda, když mi to napíšete do komentáře. Vím, že někteří lidé dokážou utratit daleko víc a jakmile jsou na dovolené, tak si prostě užívají a na peníze nekoukají, naopak jsou ale také lidi, kteří třeba cestují stopem a nebojí se zkoušet různá rizika, jen aby je to vyšlo co nejlevněji. Jaký tým jste vy?

Paříž
Články: tady a tady
Jako první výlet mě na začátku července čekala Paříž na 5 dní. Věděla jsem, že je Paříž celkem drahá, a tak jsem si tím radši dopředu počítala. Letenky jsme měli koupené asi půl roku dopředu a vyšly nás zhruba na 2500 Kč.

Ubytování byl celkem problém. Chtěli jsme být v docházkové vzdálenosti do centra, ale hotely, které cenově připadaly v úvahu, byly úplně mimo centrum. Nakonec jsem na Airbnb našla malý byteček na Montmartru (odkaz tady) - moje oblíbená čtvrť, ideální! Byt byl opravdu malinký, ne zrovna v nejideálnější čtvrti, ale bylo tam čisto a v docházkové vzdálenosti to bylo, takže za mě super. Jediný problém snad byla rušná ulice v kombinaci s otevřeným oknem, bez kterého bysme to v létě nedali. Ubytování na čtyři noci na jednoho teda vyšlo asi na 3800 Kč (celkem za byt na noc tedy necelé 2 000 Kč).

Jídlo jsme si často nakupovali v supermarketech a vařili si na bytě, ale zašli jsme i do restaurace na pizzu (nedoporučuji žádnou restauraci na hlavních ulicích poblíž nejznámějších památek - jídlo předražené a porce malinké). Kde jsme se naopak dobře a docela i levně najedli, byla Latinská čtvrť (kousek od Notre Dame), kde teda nenajdete nic typicky pařížského, ale pokud máte rádi kebab a podobná jídla, najdete tu spoustu podniků. Co se týče vstupů, většina je pro občany EU do 26 let zdarma, takže ty nás nestály vůbec nic. Metrem jsme jeli asi dvakrát (jedna jízda vyjde na 1,9 euro) a cesta na letiště stojí buď delší cestou autobusem 6 euro a nebo rychlovlakem 10 euro. Co jsem teda tak zhruba spočítala, pět dní v Paříží mě bez ubytování a letenky vyšlo asi na 3 000 Kč.

Paříž, 5 dní = 9 300 Kč

Morava
Dalším naším výletem s Mildou byl prodloužený víkend na Moravě. Oba to tam máme moc rádi - je tam pohodička, dobré víno, bazén a vždycky podnikneme nějaký fajn výlet, takže jsme si loňský výlet rádi zopakovali.

Letos jsme si vybrali moc pěkný hotel ve Valticích (odkaz tady), který má i bazén a výborné snídaně. Opravdu se nám tam líbilo a je to jedno z mála míst, na které bych jela  klidně znovu (radši totiž objevuji nová místa). Dvě noci se snídaní mě stály asi 2500 Kč.

Oba večery jsme trávily buď ve Valtickém podzemí, nebo na zahradě hotelu s dobrým vínem a společenskými hry (jedno víno tam seženete asi tak od 120 do 300 Kč, záleží co máte rádi). My si tam ještě kupovali domácí paštiky (60 Kč), které můžu absolutně doporučit. Na oběd jsme chodily do pizzerky na náměstí (je hned naproti Kostelu Nanebevzetí Panny Marie, jen si nemůžu vzpomenout na jméno :D), kde bylo snad pořád plno, čemuž naprosto rozumím, protože jídlo tam mají hrozně dobré a dá se tam sedět na zahrádce s výhledem na náměstí). Za jídlo, turistické vizitky a vína jsem na Moravě utratila asi 1200 Kč. Fotka nahoře je z Levandulové farmy, která je spojená s chráněnou dílnou a platí se tam vstup asi 30 Kč.

Morava, pátek-neděle = 3 700 Kč

Šumava
Na holčičí výlet na Šumavu jsem se moc těšila, protože občas je potřeba si od kluků odpočinout. Ubytování jsme měly zadarmo, protože má Kačka na Šumavě babičku, takže jsme si řekly, že to aspoň utratíme za jiné aktivity. Za víkend jsme stihly minigolf, pouť a v neděli před odjezdem ještě bazén, kde jsme byly úplně samy - doporučuji wellness na Zámku Hrádek. Večer jsme chodily do hospody na pivo a jeden večer jsme dokonce vychytaly cimbálku, takže o oblíbené české písničky nebyla nouze. Jely jsme tam i zpátky autem, takže cesta vyšla asi na 250 Kč na jednu. Za jídlo, bazén, minigolf, turistické vizitky a pouť jsem utratila asi 650 Kč.

Šumava, víkend = 900 Kč

Hrad Neuschwanstein
Na "Disney" hrad jsem se chtěla podívat už hrozně dlouho (díky, Instagrame!). Když jsme to teda konečně naplánovali, moc jsem se těšila. Byli jsme ubytovaní v rakouském městečku asi 30 km od hradu, kde jsme měli v ceně snídani a vstup do bazénu. Na jednu noc to stálo pro jednoho 1400 Kč.

Druhý den jsme chtěli na prohlídku hradu, jenže lístky online jsme dopředu koupit nestihli (na náš den už byly vyprodané) a na místě jsme zjistili, že první možná prohlídka je možná až ve 4 hodiny odpoledne, takže jsme se nakonec spokojili jen s procházkou k hradu a pak po okolí k alpskému jezeru. Jinak vstup vyjde snad na 15 euro, pokud si kupujete lístky dopředu online.

Cesta do Německa nás každého vyšla asi na 700 Kč a na místě jsem utratila jen 300 Kč, protože jsme jedli v Mc Donaldu (hlavně protože každému chutnalo něco jiného a nějak jsme se nemohli dohodnout tak, aby byli všichni spokojení:D) a večer šli akorát na pivo.

Německo, víkend = 2400 Kč

Mallorka
Článek tady
Nejdražší výlet jsme s Mildou podnikli na Mallorku, kde to bylo neskutečně fajn a hned bych se tam vrátila. Jeli jsme přes německou cestovku, kde ty zájezdy vychází podstatně levněji s tím, že se nějak musíte dopravit do Německa (my konkrétně do Lipska, cesta tam nás vyšla asi 700 Kč a jeli jsme Flixbusem).

Bydleli jsme ve starším hotelu s bazénem, který byl kousek od pláže a kousek od hlavního města Palma. Měli jsme polopenzi, takže jsme ještě docela dost utratili za jídlo na oběd. Zájezd nás i s letenkou a transferem na/z letiště stál 13 300 Kč.

Na místě jsme si na dva dny půjčovali auto přes Rentalcars a platili si plné pojištění - to stálo 1300 (+benzín)

Nejvíc jsme pak utratili za obědy, piva, citronovou fantu (neboli Limóna, kterého jsem si tam zamilovala :D) a suvenýry.

Asi dvakrát jsme šli na jídlo do restaurace a jinak jsme si třeba v obchodě něco koupili a snědli si to na pláži. Celkem jsem tam utratila navíc ještě asi 3000 Kč (občas jsme taky jeli autobusem, kde jedna jízda vyjde na 1,5 euro, na letiště pak 3 eura, ale to jsme měli transfer).

Mallorca, týden = 18 300 Kč

Budapešť
Poslední můj (už zářijový) výlet byl na den a půl do Budapeště, kam jsem se vydala se svojí nejlepší kámoškou Aničkou, s kterou jsme se hrozně dlouho neviděly, takže bylo co probírat. Letenka nás vyšla na krásných 678 Kč a ubytování v úplném centru jsme na dvě noci sehnaly za 1000 Kč pro jednu. Měly jsme absolutně krásný byt (odkaz tady), odkud to bylo všude kousek, a tak jsme chodily jenom pěšky.

Maďarsko je oproti České republice levnější, takže i přesto, že jsme pořád couraly po kavárnách a dopřávaly si dobrá jídla, jsem tam navíc utratila asi jenom 900 Kč, kde je započítán ještě vstup do Muzea Teroru (vstup asi 115 Kč pro studenty, jinak 230 Kč), kam Vám určitě doporučuji jít! Navíc je v Budapešti ještě spousta sekáčů, kde jsem sehnala za neuvěřitelných 23 Kč krásný červený svetr na zimu. O Budapešti ještě budu psát článek, tak se těšte :)

Budapešť, pondělí - středa = 2 578 Kč

Celkem mě moje letní cestování vyšlo asi na 37 000 Kč, což není zrovna málo, ale někdo je to schopný utratit za jednu kabelku, což mi oproti tomuhle cestování přijdou úplně vyhozené peníze. Někdo to zase vezme a jede za tuhle cenu na 14 dní na nějakou exotickou dovolenou, třeba na Bali. Mně to asi vyhovuje víc takhle - víc levnějších a kratších výletů. Ale na Bali bych se samozřejmě taky ráda jednou podívala!:D:)

You May Also Like

9 comments

1. Taky jsem si nějakou dobu počítala peníze ohledně výletů, ale pak se na to vybodla. 37000 mi za tolik zážitků přijde snad i normální a určitě je to lepší než si za takovou cenu koupit třeba nějaké předražené boty a tu kabelku. 😀💞

OdpovědětVymazat
  2. Já si myslím, že za tolik cestování je ta cena dost dobrá, vždyť za tolik někdo jezdí jenom na jednu na dovolenou. Asi by se dalo jít ještě víc low cost, ale jak říkáš, nemusíš chodit do extrémů (pokud nemusíš). Já ale třeba tohle léto využila stránku Workaway a mohla tak strávit dva týdny v Rakousku v podstatě za nic... :) Budu se těšit na článek o Budapešti, protože tam teď sama pojedu. :)
    Kout světa

3. páni,to bývala moje výplata :D jako jo,je to dost, ale určitě sis to i užila. tak se to asi vyplatí :)

OdpovědětVymazat
  4. Paříž mě vyšla ne velmi podobné peníze, stála ale za to ! :)

FIT MADDIE

5. Já letos nikde nebyla, protože jsme se s přítelem stěhovali a tak peníze padly na byt. Každopádně mi cena 37 tisíc nepřijde vůbec špatná:) Za tolik zážitků, to je super!

S láskou,
    ELIS MINAROVÁ

OdpovědětVymazat
  6. Parádní článek!!!! Vždy přemýšlím, když někdo napíše cestovní článek, tak na kolik ho to vyšlo. Jestli je to v mých peněžních možnostech a jsem ráda, že jsi to vše hezky rozepsala a dala i odkazy! Článek si uložím a určitě se budu inspirovat O:)

WantBeFitM

7. Jooo a zapomněla jsem se vyjádřit k ceně :D Na to, kolik jsi toho nacestovala a i na jakou dobu to bylo mi to vůbec nepřijde tak drahé :)

OdpovědětVymazat
  8. Pokiaľ si na cestovanie míňala svoje vlastné peniaze, tak je to v poriadku. Mne sa zdá, že je to trochu vysoká suma na jedno leto, ale ak si to môžeš dovoliť, tak prečo nie.

9. Tenhle článek se určitě bude hodit pro lidi, kteří takhle často nikdy necestovali a chystají se pár takových výletů podniknout.
    Jsem ráda, že cestuješ, také jsme s přítelem začali podnikat tyto víkendy a různé eurotripy, musím říct, že jsou to skvělé zážitky a když člověk jede/letí na vlastní pěst, má to teprve svůj pravý adrenalin.
    Co se týče celkové ceny, tak je to úplně normální, ještě bych řekla možná dost ušetřená částka, když si vezmu, za kolik někdo cestuje. My se snažíme podobně, hledat výhody, v zahraničí určitě airbnb, vychází podle mě levněji, vařit si pár dní a nechodit jen do restaurací, i když samozřejmě chceme vyzkoušet pár jídel, ale jde to udělat levněji, kor když chceme cestovat víckrát do roka. :) Jednou za rok ale určitě využíváme jedné odpočinkové dovolené, kde utrácíme jak chceme a snažíme si to užít, letos nás to vyšlo vše zhruba na 25k za dva, ale bylo to v Evropě autem a bez cestovky.
    V Budapešti jsme letos byli také na stejnou dobu, ale bylo to málo a chci se tam určitě vrátit.
    Těším se na další cestovní články a budu ráda, když mrkneš i ke mě na blog.

Krásný den, N* z www.nikkysorbone.wordpress.com

OdpovědětVymazat

Těším se na všechny Vaše komentáře :)