Cestovní deníček: Tipy na výlety na Šumavě

Krásné pondělní odpoledne,
dneska jsem si tu pro Vás připravila článek s tipy, kam se podívat, když budete na pár dní na Šumavě. Já jsem takhle vyrazila ve čtvrtek s Kačí do Sušic, kde mají chatu, abysme si udělaly hezký prodloužený víkend. A povedlo se!

Jelikož chata není přímo v Sušicích, musely jsme v pátek vstávat dost brzo, protože na takhle malých vesnicích jezdí autobusy jenom dvakrát denně :D Ale to vstávání stálo za to. První naše zastávka byla v Srní, kde je výběh vlků. Ještě donedávna celkem neznámé místo, ale poslední dobou se mi na instagramu objevuje častěji a častěji. A není divu. Pokud dorazíte brzo ráno, pravděpodobně budete mít na vlky větší štěstí než dopoledne, kdy jsou všude děti a tím pádem i je tam i daleko větší hluk. K výběhu si trošku máknete do kopce, ale není to nic hrozného.Vlků je tam celkem tuším 11 a často se pohybují všichni spolu, takže je pak větší pravděpodobnost, že je zahlédnete.

Ze Srní jsme se vydaly na Čeňkovu pilu, odkud nás čekal 4 km výšlap na Turnerovu chatu, kde mají vydry. Ovšem jenom přes letní sezonu, která už očividně není. Jediné, co se mi na tomhle výletu líbilo, byla cesta. Celou dobu jdete okolo rozbouřené řeky Vydry, ve které je spousta kamenů a vypadá to opravdu nádherně. Na Turnerovce jsme se chtěly hlavně najíst, ale jelikož většina jídel z menu už nebyla a zbytek byl šíleně předražený, tak jsme se najedly až dole na Čeňkově pile v bufetu. Proto doporučuji jídlo s sebou na cestu, ať neumíráte hlady jako my :)

Potom jsme ještě zašly k samotné Čeňkově pile, ale kvůli nízké hladině řeky jsme vlastně nic neviděly. Pak už nám oběma došly síly, tak jsme si sedly na lavičku a čekaly na autobus zpátky. Večer jsme si zašly na výbornou večeři do zámku Hrádek, kde je mimochodem i nádherné wellness, které jsme ale bohužel tenhle víkend nestihly.

Na sobotu se k nám připojili i kluci, takže bylo už jsme nebyly odkázané na autobus a nemusely jsme vstávat tak brzo. O to míň jsme toho taky stihli :D Náš hlavní cíl dne byl jelení výběh na Kvildě. Cestou jsme jeli přes vesnici Modrava, kde se natáčí Policie Modrava. Pak už jsme zaparkovali na Kvildě a udělali si příjemnou procházku k výběhu. Bohužel z důvodu jelení říje byl výběh omezen, ale i tak jsme si udělali docela slušnou procházku. Jeleny jsme viděli, ale opět mě daleko víc nadchla příroda, která je na Šumavě opravdu neskutečná. Pak jsme poobědvali v blízké restauraci a vydali se zpátky do Sušice. Tam jsme navštívili krásnou kavárnu Café L'amour, kde měli naprosto výborný zmrzlinový pohár. Potom už jsme se sbalili a vydali se zpátky směr Praha :)

Doufám, že se na Šumavu zase brzo podívám, protože ta příroda je tam opravdu neskutečná :)